Dålig morgonaptit?

"Frukost ätare har dokumenterat lägre BMI än de som hoppar över"

Om det nu är så tänker jag också bli en frukostätare, jag har ingen vidare aptit
på morgonen men har hittat något mellanting som jag tror passar mig.

Receptet stod i min kokbok som jag fick på Studenten, nämligen denna:



Har ingen bild på hur denna morgondrink ser ut, komme väl kanske imorgon
(ja det är en drink och man behöver MIXER)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här är i alla fall receptet:

1,5dl vatten (jag kommer ta mjölk i framtiden vatten va inge gott)
1 skopa proteinpulver (jag har WNT Triple Protein) hon rekommenderade annat
plus att hon skrev näringspulver istället för proteinpulver, men det är det jag har :P
1 msk Havrekli

blanda detta med antingen:

- ½ Banan och ½ äpple utan kärnhus
- ½ Banan och ½ grapefrukt
(rekommenderas INTE om du inte ÄLSKAR grape)

- ½ Banan och 1dl blåbär
- ½ Banan, ½ äpple utan kärnhus och 1dl torkade tranbär


(eller blanda ihop din egna favorit men INTE utan banan, då blir det konstig konsistens.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu blev jag riktigt sugen på frukost!




Kommentarer
Postat av: Jonte

Snygg bil :)

2009-09-02 @ 14:14:59
URL: http://repeatmymusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback