nOllning - Dag 1

Som ni såg i inlägget under samlades vi i den stora hörsalen för att lyssna på rektorn
och dylikt, sen kom dom där SKÄNDARNA... vi blev indelade i grupper på så vis att
SKÄNDARNA helt enkelt pekade på oss med rak arm/hand och sa något liknande som:

KANSKE nOllan HÄR SKA RESA PÅ SIG!

vilket vi då gjorde, lite halvt nervösa...


i filmklippet under fick vi precis reda på att dom som står upp ska gå till sina nOlle-
grupper och att vi inte skulle hamna i samma grupp... lite smått hysteriska låter vi
ju faktiskt!



Efter att vi hamnade i våra nOllegrupper blev det lite segt för alla* nOllan skulle fixa
kårleg etc. efter det fick man dra hem och käka för att sedan kl 18 samlas igen för
förfest, alltså fick man smyga förbi systemet på vägen hem!

*(ja nOllan namnges aldrig i plural även om det skulle vara flera nOllan)

På förfesten fick vi uppdrag, självklart efter att vi började dricka.. hur kul va det då!
Vi skulle göra skyltar som vi skulle ha hänga runt halsarna, såhär skulle jag göra min
skylt:


(klicka för större)

Min blev såhär:
(har lite fler ikryssningar och den är lite mer sliten just nu)

(klicka för större)

Det röda och svarta står för vilken linje jag läser :)

SEN EFTER DET drog vill till den Röda BARacken där nOllan, och massa andra
för den delen, hänger på kvällarna. Där inne får nOllan bara dricka en sak; varm
Pilo, eller varm är den inte men ljummen för den står inte i någon kyl, för nOllan
förtjänar inte kall dricka... ÄN!

Jag smörade tillräckligt mycket för en av SKÄNDARNA så jag fick ett märke, det lilla
Tobbe Trollkarl märket. Låtsades att jag hade en tråd och en nål, sen sydde jag i läppen
och sedan drog jag med handen och rörde läppen samtidigt så det såg ut som om jag
faktiskt hade en tråd mellan läppen och handen.. busenkelt ;)

BARacken stänger kl 01.00 och efter det var det promenad/cykel hem. Lyckad kväll!




Kommentarer
Postat av: Natta;)

Haha vadå hysteriska, förstår inte vad du menar;)

2010-09-13 @ 19:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback