Scary Shit!

Fy fan va rädd jag var i morse.. trodde att jag låg i koma eller något, helt seriöst!

Hörde att jag fick sms, så tänkte jag, aja även om jag är trött så kan jag i alla fall kolla vem det var ifrån så jag öppnade ögonen lite halvt (detta var väldigt jobbigt)

Det enda jag ser är skåpsluckorna längre bort..


"Men va fan, jag tog ju tag i mobilen nyss och lyfte upp den för att se" tänkte jag

Gjorde ett nytt försök.. Och när jag fått upp ögonen igen så ser jag fortfarande bara skåpsluckorna.. VA FAN!?

Jag försöker röra kroppen men det går inte, och det känns som om det är myror i den, typ precis som det brukar göra efter att foten somnat och man väckt den igen.

Jag försöker gång på gång röra armar, ben, huvud, öppna ögonen mer, men det går inte!!

Jag ligger fortfarande likadant men jag är fullt vaken i alla fall i sinnet. Jag började fundera ut om det var en dröm, men det var det inte, jag var så säker på det, för jag var för "vaken" för att det skulle kunna  vara det.


Så min teori är att jag av någon konstig anledning fick igång mina sinnen men inte kroppen när jag hörde smset och att kroppen fortfarande sov. Hur äckligt som helst!


Och det tog säkert 2 minuter innan jag kunde röra på mig, och då var det som en sådan där ryckning som man kan få när man är nära på att somna.





Kommentarer
Postat av: mamma

Jaaa det är lite läskit att upptäcka att man egentligen sover och drömmer när man tror att man är vaken. Det var en tjej som ringde "snuten" och sa att det var en främmande karl i lägenheten men när snuten kom visade det sej att han hade dröm`?!?! :)

2010-12-10 @ 21:24:39
Postat av: Emilie

Det har hänt mig flera gånger, det är sjukt läskigt, det kallas "sömnparalys" ( wikilänk om fenomenet: http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys ) och det är precis som du säger, kroppen sover men sinnet är vaket viljte oftast är grymt obehagligt. EN gång fick jag det tre gånger på en kväll :/ Var glad att det inte händer oftare ;)

Kramar

2010-12-27 @ 19:03:23
URL: http://emiliespsychward.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback