Splash!

Just nu luktar det väldigt gott i lägenheten, håller på att tillaga revbenspjäll som jag ska bjuda klassen på när vi har en liten julavslutning. Riktigt goa grejor!

Hittade en fin bit med färska tjocka spjäll som jag först styckade i små bitar och sedan skulle låta bada i marinad ca 1 timme innan dom skulle in i ugnen, bara ett problem...

Halva marinaden hamnade på köksbänk, golv, mina händer och tröjan. Inte så lyckat alltså! Men men det blir nog gott ändå, även om det inte blev så mycket till marinad på dom :P

Såhär ser det ut i ugnen just nu:


Riktigt gott ska det bli och om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog sno en eller två ikväll också :D Man måste ju provsmaka!!!


Helgen var riktigt mysig!
Dennis kom upp till mig på Fredagen och fick hemlagad god mat, tyckte faktiskt att jag lyckades ganska bra denna gången. Brukar ju inte gå så bra när man verkligen försöker men nu hade jag tur! haha
Sen delade vi ut julklappar till varandra, Dennis hade gjort väldigt fina paket till mig, dock påpekade han flera gånger innan jag fick paketen att han inte hade något julpapper, men vad gör väl det? :)

Jag fick en härlig björnfi... ehum, mössa, parymen Forbidden Rose av Avril Lavigne och en handduk som skall ligga på mitt badrumsgolv när Dennis är här. Anledning: jag HATAR när han lägger mina handdukar på badrumsgolvet! hihi

Grejorna Dennis fick av mig var jag helt missnöjd med eftersom det inte alls blev som jag hade tänkt, men jag har faktiskt köpt en ny nu som han ska få när vi träffas nästa gång (nyår). FÖRLÅT pengakonto men jag mår bättre nu när jag har en vettig present :D

Mitt och Dennis telefonsamtal igår:

J: Jag kommer köpa en till present till dig för jag är så missnöjd!
D: Nej vadå!? Då ska jag fan köpa något mer till dig...
J: Nej jag fick ju jättebra presenter!
D: Ja det fick väl jag med!?

etc i ca 10-15min

D: Jaja köp något då!?
J: Nej det tänker jag inte!
D: Va?
J: Haha jag skoja!
D: Bra haha annars hade jag ångrat allt jag sa nyss!!

Så söt :D



Vem tror du att du BOSSAR!?
= Handduken.. han säger att han visst kan ha en handduk på golvet... nu!




På lördagen åkte vi till stan och shoppade lite, eller ah, Dennis fixade nya glasögon och så tog vi en snabb titt på Gävlebocken. Käkade på Husman i Gallerian Nian som vanligt, Fläsknoisette m. pommes och Beasås! Möms!

Sen på kvällen klädde vi på oss rejält med kläder och promenerade till staden, stjärnklart och mysigt! Vi satte oss på Wayne's Coffee och bara mös!

Det är nog det mysigaste jag någonsin har gjort även om det är en väldigt simpel sak, pluspoäng på det!

Vi kom hem och kollade på Merry Madagaskar och låg sömniga i sängen men skulle BARA vila lite eftersom vi skulle vara uppe sent pga att jag skulle åka iväg på match tidigt på Söndagsmorgonen så Dennis skulle vara tvungen att åka hem tidigt...

2 timmar senare vaknade jag, då hade vi ju somnat haha! Så vi sov vidare. Morgonen kom sen väldigt fort och saknaden efter Dennis var helt enorm eftersom det hade varit så gudomligt mysigt kvällen innan!



Matchen vi spelade sen var den bästa vi någonsin spelat, alla var taggade och redo att spöa skiten ur motståndarna! Det enda som var lite synd var att vi mötte serieledarna som har en målskillnad på +57 (i dagens läge) och en spelare som snittar 6 poäng per match.. inte så skoj alltså!

Så visst vi förlorade, med 12-4 men jag tror att ALLA var nöjda med matchen! Vi spelade verkligen som ett lag, så himla roligt!!!

Tyvärr tror inte jag att jag kan vara med i nästa match, alltså den sista innan jul/nyår etc. för att jag gjorde illa min hand på träningen igår, som jag inte kände av förens imorse!

Tråkigt tråkigt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback