Bio och Filmer

Tänkte skriva lite och kanske tipsa om några filmer jag har sett på senaste tiden.

Sett två av dom på bio (Satc2 och Späck) dom andra via DVD. Elgiganten hade
jätterea på filmer så jag och Dennis köpte 4st. The Hurt Locker, Sherlock Holmes,
Natt på Museet och en Wallander film. Vissa av dom kostade 49;- (!)

Sen när vi skulle gå ut så pep det om oss, då gick vi tillbaka 3ggr för att avlarma
tillslut fick vi bara gå ut även om det pep. Sen väl hemma hos Dennis hittade jag
ett larm i påsen haha :P

Här kommer några av dom filmer jag sett:




Sex and the city 1 och 2

Dessa filmer är bara helt otroliga. Det är galet, roligt, glamouröst och
sist men inte minst HETT! Samantha är helt klart min favorit, hon visar
att även om man är gammal kan man ligga i! HAHA
Carrie är rätt neutral tycker jag och det behövs nog i filmen, då dom
andra två också är rätt speciella. Miranda gillar helt enkelt inte killar
det är i alla fall min uppfattning efter att sett det mesta av serien och
dessa två filmer och Charlotte är ju bara för söt. Så fin i kanten men
även hon kan släppa loss! I Like!

6 av 5 minst!



The Hurt Locker

Vilken kanonfilm alltså! Denna film är belönad med 6 Oscars och anses
vara den enda film som speglar hur tillståndet i Irak är och har varit...

Helt klart en av dom bästa filmerna jag har sett på länge!!!

5 av 5




Kommisarie Späck

Haha såg denna på Bio med Dennis, riktigt rolig, lätt min humor.
Den som tycker att komedier inte ska vara överdrivna kommer inte alls
uppskatta denna film, men dom som gillar när det verkligen är fullt ös
på idioti/fjollighets skalan skall lätt se denna film. Tummen upp!

4 av 5




Sherlock Holmes

Han är ju så himlans klockren, så klok men ändå så knasig, finns inte så
mycket mer att säga om denna filmen än SE DEN!

5 av 5




The Blair Witch Project

Alltså helt jävla serriöst, jag har sett många skräckfilmer, dock inte själv,
utan dom flesta har jag sett med Ylva, och vi har ratat så extremt många
för att dom är töntiga, inte alls läskiga och så jävla fake. Dock inte instängd!
Men alltså, denna såg jag igår kväll, det var skymmning ute, jag var helt
ensam, huset var tyst och jag var helt såld på storyn.

Jag höll på att dö, vågade fan knappt gå på toa, kalla kårar hela vägen från
mitt rum till toaletten; "står det någon i hörnet där borta" "kommer det låta
konstigt utanför toaletten när jag väl sitter där" "kommer det finnas något
konstigt i mitt rum när jag kommer tillbaka" NEJ fy fan USCH!

Men, jag tycker att det är en bra skräckis OM man är koncentrerad och inte
dissar den från början för då är den nog bara löjlig.

4 av 5 pga att jag blev rädd



Funderar på om jag ska leta upp någon film på Voddler nu att se, kanske
en komedi, var längesen! Hejs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback