Dass Helg!

Fredag:

Började dagen med skola 13.15-15.30 sen blev det en snabb promenad in till staden (snabb pga att det var så sjukt jävla kallt ute) Shoppade julpapper och en julklapp. Sen när jag kom hem blev det en tripp till affären och lite häng med granne Joel.

Dennis kom fram runt kl. 21, väldans trött efter att åkt bil i skitväder...
Vi käkade tacos och kikade lite Paradise + Harry Potter och Halvblodsprinsen (:



Lördag:

Dennis väckte mig (som vanligt haha) och jag ordnade frukost på sängen åt honom (snäll jag ;) hihi) för att sedan fixa till oss och dra till affären. Blev lite mer julklappar och lite annat. Dennis köpte en mysig fleecetröja och sköna underställsbrallor, plus en nice mössa! Kikade även på Termobrallor till honom, hittade ett par skitsnygga orangeröda everest brallor. Dock fanns dom inte i rätt storlek, men dom fanns i Jönköping!

Vi käkade lunch/middag på favoritstället "Husman" inne på Gallerian Nian, och självfallet även "Fläsknoisetten". Riktigt gott var det! (haha och ja, det finns säkert bättre ställen, men det är riktigt gott ändå!) Dock skulle glasen vart större, man blir ju SÅ tröstig! (Mamma och Pappa vet hur jag är; "Jag är törstig!")

Slet oss tillbaka till bilen (svårt att gå i motvind när det är snöstorm!) för att åka till CityGross och handla för månaden (alltså inte mjölk och sådant utan mat). Blev så grymt chockad över hur pass billigt det var jämfört med ICA Kvantum som jag handlar på nu. ca 450kr för hur mycket som helst, detta kommer jag leva länge på känner jag!

 

Kvällen bjöd först på fika @ Coffeehouse by George och sedan BIO a la Harry Potter och Dödsrelikerna del 1.. som för övrigt var en riktigt bra rulle! MEN en del va riktigt B (!!) det fanns inte Bacon-Snacks utan bara Sourcream&Union.. vad hände där?

Vi var väl hemma runt kl. 00.30 och började kika på film, men kom sen på att det är bättre att vi sover då Dennis skulle åka hem rätt så tidigt morgonen efter så han skulle slippa åka så mycket i mörker eftersom det är som det är på vägarna just nu!

Söndag:

Tog ett bra jävla tag innan Dennis fick fart på mig på morgonen, var SÅ trött, jag snarkade till och med av utmattning bakom ryggen på han efter att han slitit runt på mig för att få mig att vakna. Haha helt död!

Men sen var jag snäll flickvän igen och gjorde frukost/lunch åt honom på sängen! Biffnudlar och en Toast, så jag hoppas att han inte var allt för hungrig på vägen hem!

14.45 var det dags för mig att infinna mig på samling för att spela match! Var riktigt taggad faktiskt, men eftersom kroppen fortfarande inte har återhämtat sig helt efter matbristen så gick det väl inte alls någe bra i början och jag var rätt säker på att jag skulle bli utbytt..

MEN sen gjorde jag faktiskt ett mål, helt chockad blev jag, kan knappt komma ihåg sist jag gjorde ett mål så det var kul, men sen åkte jag ut billigt i sista perioden innan matchslut så ja, jag fick väl igen för att jag var duktigt -.- men men vi vann i vart fall med 11-4 så en riktigt skön seger!



En kort stund efter att jag kommit hem så hade Dennis anlänt till slutstationen, HEM. Känns skönt att resan gick bra, för visst blir man orolig när ens älskling befinner sig ute på vägarna när dom uppmanar en att hålla sig borta från vägarna dagar som dessa.

Men han klarade sig så bra hem, även om det tog tid, men det är bra för då vet jag att han har kört försiktigt! :)

one day <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback