not like yesterday

Då är man hemma igen då efter en vända på staden, eller ja efter ett tandläkarbesök
vill säga. Jag hatar att gå till tandläkaren föresten!

2000kr fattigare blev man efter det besöket, saay whooot!? jag vet, helt sjukt. Tänk om
dom hade lagat det där hålet när dom egentligen skulle ha gjort det, förra året. Men nej
vi väntar tills året hon fyller 20 (man börjar betala 1 jan det året man fyller). Bara för
att dom väntade med detta hål var jag tvungen att borra på två sidor på två olika tänder
alltså 995;- per tand, inte okej!

Men men vad skall man göra..

Blev lite tröstsaker gjorda efter det, först 15min solarie sen en sväng på staden.
Lunch med Petra och sedan lite shopping (jag vet, hur kan jag shoppa efter ett sådant
chockpris hos tandis?)

Snacka om att man längtar efter sommaren nu, folk går omkring med tshirt i staden,
lite väl tidigt enligt mig, men ändå. Snart är sommaren här, *hoppas hoppas* och det
kommer bli så jävla skönt! Weeeeei!



På bilden ser man inte hur sjukt jävla nice den limegröna färgen är, så mycket mer
skrikig färg i verkligheten än på bilden. I like!

Sitter just nu med mitt andra lager av det ljusaste lacket, snart ska jag dutta på det
mörkare "Bangkok" för att sedan fylla i "ringarna" med svart. Naahaajs! Hoppas inget
kladdar nu för då blir jag ledsen i ögat. Wish me luck!



Kom på en sak till, med tanke på hur jag ser på min egna kropp och vad min tandläkare
tycker om mina tänder ska jag börja på allvar att tänka igenom min kost. Jag ska äta på
bestämda tider och är jag sugen på någonting så ska jag inte kila upp till affären och köpa
godis utan då blir det nötter eller frukt. Men helst ingenting alls, då detta faktiskt också tär
på tänderna. Men om jag verkligen vill ha något så nötter eller frukt!

Och dessutom ska jag börja träna lite smått, lite övningar här hemma till o börja med
kanske ut o springa någon gång ibland, eller åtminstone ta en lång (!) promenad, för om
man arbetar på lågt tempo väldigt länge bränner man mer. Så nu skall denna latrumpa
inte växa någe mer! (:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback