This Week

Jahapp då sitter man här vid bloggen igen efter ett litet "avbrott"

Jag har varit  i....



Åkte dit söndagen den 4:e och kom hem fredagen den 9:e

Jag, Dennis, Mamma, Pappa, Linn, Petra, Tony, Sanna, Eveline och hunden Jackie åkte
dit för lite semester och oj oj OJ vilket vackert väder det var när vi kom upp dit, vilken
kanon vecka vi skulle få! Eller ja, det visade sig att det var den dagen och dagen vi åkte
hem som det var sol, men vi var glada ändå (:


Utsikten från våran stuga

Eftersom Dennis aldrig hade åkt någonting överhuvudtaget innan så tänkte vi att det
vore lika bra om han kanske började direkt med snowboard, han åkte sisådär 1 timme,
sen blev det av att hyra blades. Snowboard var nog inget för honom, men han såg söt
ut när han ramlade så fort han fått tag i den där förbaskade knappliften :D

Därefter gick det rätt så bra, förutom att han varken visste hur han skulle svänga eller
stanna, störtlopp är ju faktiskt också en stil, eller?


Fötterna ville nog inte riktigt vad han ville

Efter lite övande och en god natts sömn började Dennis köra riktigt bra, även om han
hade ont precis överallt för att han var tvungen att kränga lite extra på kroppen för att
få dom där fötterna att lyda honom.


Ett litet sött skutt där i slutet :D

Sista dagen vi åkte, åkte vi i Hundfjället vilket är både enligt mig och Dennis det bästa
berget i Sälen, långa fina backar, som är lite roliga med.

Under denna resa har vi även hunnit med att besöka Sälen's nya "Nöjeshus", Experium.
Som ligger vid Lindvallen. För att komma till deras hemsida klicka HÄR!
Äventyrsbad, Flowride (där man kan surfa), Bowling, 3D-Bio, Lekland, Spa, Sauna (7st
olika bastusorter).
Vi var endast vid äventyrsbadet, eller ah vi såg flowriden, men allt annat kostade extra
pengar, och ja jag vet jag är negativ, men jag tyckte inte att det var så speciellt kul där
på det där äventyrsbadet, det var litet och ja, litet. Inte värt pengarna (198;- inträde)
och då bara till äventyrsbadet. Så njae..

Däremot åt vi på Steakhouse som också låg vid Lindvallen, snacka om bra mat! Mycket
bättre än Lammet och Grisen, tycker jag.

Nu kommer det lite bildregn, klicka på dom för att se större





Här är en karta över Tandådalen och Hundfjället där vi åkte


Har inte så mycket mer att säga om Sälen nu så jag går över till nästa punkt:

HÖGSKOLEPROVET

Fy farao säger jag bara, gjorde provet den 10:e (alltså igår). Därför vi var tvugna att
åka hem tidigare.
Aldrig varit med om något värre, själva proven var inte så jobbiga, förutom att dom var
svåra men jag tog dom inte på alltför stort allvar, men väntetiderna emellan.

[Prov 1] Rast 30min [Prov 2] Rast 20min [Prov 3] Lunch 70min [Prov 4] Rast 30min [Prov 5]

Blääääääääääääääääääää!

Men men nu är det gjort, och det sägs att det är bättre att ha det gjort, även om man inte
får någe bra på det, jag har räknat ut att jag svarade ca 47,5% rätt, så jag är väl rätt nöjd.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback