nOllning - Dag 2

denna dagen blev jag försenad till morgonsamlingen, vilken tur att SKÄNDARNA
inte uppfattade det, för även om nOllningen är frivillig så gillar inte SKÄNDARNA
nOllan som kommer för sent!

När jag kom dit stod alla på rad i sina nOllegrupper och en nOllegrupp stod och
hissade flaggan samtidigt som dom skulle sjunga.

Jag fick även en flytväst i storlek barn för att jag var den första kvällen innan
som smörade till mig ett märke. (västen lämnas tillbaka varje natt vid kl 00.00
för att sedan nästa dag lämnas vidare till någon annan som gjort bra ifrån sig)

Efter samlingen visade det sig att vi skulle på tipsrunda där vi skulle utföra olika
uppdrag samt svara på olika frågor.

Första uppdraget vi fick var att kasta en ölburk som var söndertejpad med x
antal kvistar etc, i en behållade. Ett litet problem bara, en SKÄNDARE stod ca
1dm ifrån behålladen med sitt huvud, och det vore dödsdömt att träffa en sådan,
eller hur!?

Det som var så jävla kul var att den skändaren nog var lite trött/bakis för han
kunde inte hålla masken utan skrattade lite lätt några gånger...

Andra uppdraget var det dags för krocket, nOllan skulle vara sådana där
tunnlar förutom två nOllan som skulle tävla mot en SKÄNDARE.

SKÄNDAREN hade en fotboll att spela med, nOllan 1 hade en golfboll och nOllan
2 hade en eldad liten träbit.

Det första SKÄNDAREN gjorde var att skjuta iväg bollen helt snett, men eftersom
SKÄNDAREN alltid har rätt fick vi tunnlar flytta på oss för att han skulle ha det
lättare...

SEN gjorde han såhär:



och självklart gjorde vi som han sa.. och i detta klipp här står han bara 1½-2 meter från
målstolpen... men ni ser ju själva vilken fullträff han får in ;) HAHAHAHA




"VI SÄGER OH AH SKÄNDARE VI SÄGER OhAh SKÄNDARE..."

Tredje Uppdraget var lite jobbigare..

nOllan skulle lära sig använda det nOllan hade innanför pannbenet, därför visade
SKÄNDAREN upp ett papper med hur många som helst konstiga tecken.. ca 10 sekunder
fick vi titta på det, sen ville han att vi skulle upprepa vad som stod på papperet...

YEAH RIGHT!!

men sen sa han:
KANSKE nOllan BEHÖVER NÅGOT SOM MER ÄR I nOllans SÄTT ATT TÄNKA

och då visade han upp ett papper med två figurer på som vi säkert fick titta på i 1 minut,
inte så svårt haha...

Fjärde Uppdraget skulle vi bygga en velociped (översättning=cykel haha) av nOllan.
Vi tävlade även mot en grupp som skulle göra en enmans helekopeter.

Vi förlorade såklart första racet, men andra gången vi skulle tävla ville SKÄNDAREN
styra våran velociped, och såhär gick det:




tyvärr vred jag på kameran i slutet...

Femte uppdraget skulle vi leka charader, jag fick börja.

Första ordet jag fick var, disktrasa....   ???????????????????????????
men det gick bra, dom andra nOllan i min grupp var väldigt duktiga på att gissa.
andra ordet blev cykelhjul som var lätt att visa..

En annan nOllan fick först ett ord som hon var tvungen att fråga en Phadder om hjälp för
att ens veta vad det var för någonting, och jag är inte helt säker på om jag fattade fullt
vad det var. Men det var namnet på någon lastbilsrobot i terminator.

Sjätte uppdraget skulle vi få 5 avbrutna tandpetare att bilda en stjärna med fem spetsar.
Vilket var rätt lätt för jag kommer ihåg att jag hade någon tom tits bok där det var ett
sådant trick...

Sjunde och sista uppdraget skulle vi gunga på en bro som var hur ostadig som helst
plus att en av SKÄNDARNA utmanade Phadder Tommie på en sveptävling. SKÄNDAREN
hade en liten 33cl ölburk medans Tommie fick en 33cl ölburk plus en 50cl cider.

till tonerna av:

"HÄR VAR DET HÅRDA TAG, HÄR VAR DET TOMMIE TAG, HÄR VAR DET SVEPA ÖLEN!"
"HÄR VAR DET HÅRDA TAG, HÄR VAR DET TOMMIE TAG, HÄR VAR DET SVEPA CIDERN!"

SKÄNDAREN vann ju såklart men kul hade vi, efter att dom slängt iväg ölburkarna sa ena
SKÄNDAREN, kanske nOllan inte ska skräpa ner efter sig, så jag böjer mig ner för att plocka
upp en av burkarna, och när jag är uppe igen ca 1dm från SKÄNDARENS ansikte, får jag en
väldigt fin och väldoftande(?) rap i ansiktet.

Tack sa jag då och då sa SKÄNDAREN "minsann!!"

Det var även en drös frågor vi svarade på, den sista var vilken medelålder vi trodde att
SKÄNDARNA hade, och vi svarade såklart:

"SKÄNDAREN påverkas inte utav tiden, utan tiden påverkas av SKÄNDARNA"

kvällen slutade även den på BARacken, dock hade jag inte förfest med nOllorna utan med
grannen min, så även han och hans kompis Fredrik följde med till BARacken för lite party
party...

EFTERFEST hemma hos granne Joel och sedan bums död ner i sängen.... zZzzZZZzZZZ




Kommentarer
Postat av: Ylva

hahhaha fyfan :P

verkar grymt kul iaf ^^

2010-08-30 @ 10:36:45
URL: http://anotheryou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback