Kroki (Naken Modell)

Jag har haft två lektioner i kroki och jag tänkte visa lite vad jag har lyckats
skapa, jag skriver under varje bild hur lång tid vi fick på oss och vad vi använde
oss av för teknik.

OBS!! Alla får tänka på att det här med att skissa kroppar/människor inte riktigt
är min grej! Ok!?





Lektion 1:  7 September

Modellen var normal/stor i 50års åldern.


Skulle kunna tro att vi fick 3min/pose - Skisspenna, hårdhet: 2B - 4B


1min/pose - Skisspenna, hårdhet: 2B - 4B


5 min, INTE lyfta på pennan ELLER se på papperet - Skisspenna, hårdhet: 2B


15 minuter, valfritt - Skisspenna, hårdhet: 2H - 4B  (inte nöjd!)




Lektion 2: 10 September
Modellen var normal/stor i 50års åldern



1min/pose - Tuschpenna(tror jag), strl:0.7


5min/pose - Tuschpenna Strl:0.7 fast-tejpad på en 20cm lång pensel (svårt: JA!)


5min - Tuschpenna Strl:0.7 fast-tejpad på en 20cm lång pensel MED VÄNSTER HAND!!
Väldigt nöjd att jag faktiskt klarade av att göra något med vänstern över huvud taget!


1min/pose - Flytande tusch och smal pensel


5min/pose - Skisspenna, hårdhet: 6B - sista bilden skulle vi använda en teknik så att
vi skissade modellen "hårig".


15min - Skisspenna, hårdhet: 2B - 6B - Huvudet vart för litet annars är jag nöjd!


Nu till en bild som jag sedan på kvällen skapade hemma! ca10-15min...
(har ändrat det bakre benet sedan kortet togs!)
Skisspenna, hårdhet: 2B




Kommentarer
Postat av: Linn

Du är otrolig, vet du det? Dessa bilder är otroligt vackra och du är jätteduktig - oavsett om DU är nöjd eller inte!

2010-09-12 @ 16:46:55
URL: http://unknownmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback