3 Januari - Jag Älskar Dig

Idag, just idag är det 1 år sedan vi träffades...

, var det en nervös dag. En dag man inte riktigt hade grepp om. En overklig dag.
Jag skulle träffa "Dennan" som jag inte riktigt kände, men hade pratat med i ungefär 6 år.

- " Hur såg han ut i verkligheten? "
- " Hur skulle han låta när han pratade, när det inte var i telefon? "
- " Vilka känslor skulle kännas? "
- " Vilka tankar skulle tänkas? "


City Hotell i Göteborg, det var där vi båda bodde.
Jag i ett 4 bädds-rum tillsammans med mina innebandykamrater.
Du i ett enkelrum, bara 3 våningar under.. så nära.

Jag stod i rummet och granskade mig själv i spegeln, tankarna for förbi.
Minuten senare stod jag utanför ditt rum, för nervös för att våga tänka..

Knackningen var försiktig och rädd..

- " Ville jag verkligen veta "
- " Skulle jag verkligen få träffa... "
- " Dennan. "


Du öppnade och jag kunde inte få fram ett ljud,
kunde inte ens titta på dig.
Utan kände bara din närvaro..

Dennis närvaro.

Det var inte Dennan som stod där i öppningen till rummet, det var Dennis.
En mycket längre, äldre och verkligare version av Dennan.

Du tog ett steg emot mig och omfamnade mig med en sådan värme, en sådan omtänksamhet...


Idag, är en ny dag.
En ny dag med Dennis, hos Dennis.
En bra dag.

Varje dag jag spenderar med honom känner jag hur min själ mår bra. Hur lätt livet känns.
Alla dom där jobbiga, stressiga tankarna bara försvinner. Synen av hans leende, ljudet av hans andetag när han sover, värmen av hans kramar. Allt det där som får en att må bra.

Allt det där som min Dennis ger mig - Kärlek

Jag älskar dig Dennis
Mer än så behövs inte sägas...





Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas ni har/får en härlig dag/kväll. Kram

2011-01-03 @ 20:19:25
Postat av: Nessie

Jag har tränat lite;D

Hur mår du idag?

kram

2011-01-03 @ 21:15:37
URL: http://bloodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback