I AM ALIVE!!

Jag idag HEMMA I GÄVLE ^^



Jag lever faktiskt, dock har jag varit borta väldigt länge. För jag har varit på långbesök i Jönköping/Habo. Skulle egentligen bara stannat där förra helgen men det blev så att jag stannade kvar en vecka till, vilket var hur mysigt som helst!

Det är inte så lätt som man tror att ha ett distansförhållande där man träffas 1, max 2, gånger per månad. Men det får vara så ett tag, i alla fall tills jag gått klart skolan.

Nog om det där tråkiga (och då menar jag det jobbiga), nu övergår vi till vad jag har sysslat med där borta tycker jag !!


3:e - 6:e Mars

Torsdag
Jag anlände till Habo kl. 22.45 (tror jag) på Torsdagskvällen då Dennis mötte upp mig vid stationen. Vi drog iväg till hans pappas Konditori och hämtade middag till mig (Räkmacka) och sedan en liten god bakelse (en rund boll med mormors hosta och sylt) NOMNOM.

Blev att sova relativt tidigt eftersom Dennis skulle jobba dagen efter...

Fredag
En dag som jag faktiskt hade längtat väldigt mycket till. Tänkt på flera gånger och var faktiskt lite nervös. Det var nämligen så att dom från Inerventions skulle komma på besök för att se ifall dom kunde hjälpa Dennis mamma.

Inerventions är en helt fantastiskt uppfinning som jag tycker att hela världen borde ta till nytta. Det finns så mycket gott som jag skulle vilja skriva om dom.

Jag kan först kortfatta lite snabbt vad det är för någonting.
Inerventions hjälper människor med cpskador, ms, parkinsson, stroke och andra typer av nervskador.



Del 2 kommer upp under klippet direkt efter...


Fredrik och hans medhjälpare kom då hem till Dennis mamma. Hon var så nervös att jag var tvungen att öppna dörren.

I vanliga fall åker dom ut till personer och undervisar om hur man skall använda elektrodressen och då också säljer den till dem. Men eftersom Dennis mamma inte har någon diagnos på hennes sjukdom och att hon rankas som en av sveriges mest sjuka just pga att dom inte vet vad feler är, så visste dom inte om dom kunde hjälpa henne.

Det började med att vi satt i köket och Dennis mamma fick förklara hur problemen började, vad hon hade svårt med osv. Sen bad dom henne lägga sig på soffan för att då applicera dessa elektroder.

Hon fick vänta i ca 10-15min sen bad dom henne att ställa sig upp... utan att hålla i sig. Någonting hon har väldigt svårt med. Dom gjorde några övningar på henne, med beredskap ifall hon skulle ramla etc.

ca. 1 timme efter att dom har åkt därifrån, tar hon 3 steg utan att hålla i sig... Jag blir rörd bara av att skriva detta.

Dom kunde alltså hjälpa henne, och det var så sjukt att få se resultatet så fort!

Nu väntar hon på att dom ska höra av sig igen så hon kan få köpa utrustningen, få utbildningen och börja sitt nya liv.


Andra som har påbörjat sitt nya liv är min mellansyster Linn och en kille jag känt hela mitt liv Rickard. Genom att klicka på länkarna kan ni läsa deras bloggar och tankar om hur dom lever med elektroderna.


Lördag
Kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde på dagen men på kvällen åt vi först middag på AQUA, jag käkade Grillad tournedos med rosmarin och potatiskaka samt kantarellkompott
och baconsmör. HUR GOTT SOM HELST.. nomnom!

Sen drog jag och Dennis till bion och såg Sanctum 3D, den var helt okej men ingenting jag skulle välja att titta på igen. Jag tror dom lade mer kraft på själva 3D effekterna än handlingen. För dom var det absolut inget som helst fel på. En fröjd för ögat.



Söndag
Ledsen Jonna eftersom hon trodde att det bara var lördag, då hon faktiskt skulle ha en dag till eftersom hon kom på Torsdagen men den tog ju slut så fort att jag inte märkte det...

Efter många om och men så bestämde jag mig för att stanna veckan ut. En hur underbar tanke som helst.


7:e - 13:e Mars


Skriver jag om imorgon, nu måste jag sova!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback