Dinner!

Då har man käkat middag också, rejält med mat, för ikväll är det ju träning!

Gjorde en liten bildserie på maten idag.
Började med att rada upp allt som skulle in i ugnen:


Potatis, Kålrot, Palsternacka, Morot, Röd och Gul lök


Jag gjorde stavar av allt och rörde sedan ihop med olivolja och lite salt. Sedan satte jag in det i mitten i ugnen i ca 30 minuter. (225 grader)


Karrékotletterna stektes i smör med salt, peppar och köttkrydda på. Väldigt svårt att veta när dom var klara så det slutade med att jag styckade upp dom lite då och då. Men det blev rätt coolt! haha



Såsen är gjord med det som blev kvar i stekpannan plus matlagningsgrädde och lite redning. Tyvärr hade jag inga färska grönsaker, visade sig att gurkan som låg i kylen inte var ätbar :(


Nu ska jag snart göra mig iordning för innebandyträning!!




Kommentarer
Postat av: mamma

Det ser gott ut. Hoppas du blev mätt.

Kram

2011-01-10 @ 21:05:05
Postat av: Junitjej

Det ser väldigt gott ut!

2011-01-15 @ 17:56:35
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback